2012. március 3., szombat

DIY nyaklánc

Mostanság fedezem fel a DIY sokszínű világát - DIY: Do It Yourself, vagyis csináld magad. Rengeteg tutorialt találunk mindenféle témában, lakberendezés, divat, dekoráció, és még sorolhatnám. Szerintem nincs nagyobb öröm annál, amikor az ember saját maga megalkot valamit - én például nagyon büszke szoktam magamra lenni, amikor kipróbálok egy új receptet, és jól sikerül, pedig ez egy apróság. A legjobb ajándékok egyike, amikor egyedi, saját készítésű tárgyat kapunk, mert tudjuk, hogy mennyi energiát ölt bele az illető az elkészítésbe, és ezt az egy darabot csak, és kizárólag nekünk készítette. A legjobb példa erre, amikor a gyerekek csinálnak ajándékot szüleiknek, rokonaiknak, és azok mennyire örülnek neki - gondolom nem csak az én anyukám őrzi féltve a pici lánya alkotásait. Felnőttként már nem igen csinálunk ilyet, inkább bemegyünk egy ajándéküzletbe, leveszünk valamit a polcról, majd berakjuk egy ajándékzacskóba - a csomagolás túl hosszú időbe kerülne -, és már kész is vagyunk. 
DYI tutorialok nézegetése közben akadtam erre az egyszerű, de nagyszerű nyakláncra, amit majd lehet, én is megpróbálok megcsinálni:

Nincs másra szükségünk mint jó sok bőrszíjra, meg valamilyen gyöngyre, vagy bármire, amit rá tudunk fűzni a szíjra, és jól mutat (akár még valami fém alkatrészt is el tudok képzelni).


A bőrszíjjal nincs más dolgunk, mint - a már gyerekként megtanult technikát alkalmazva - csomókat képezni:


Egy idő után elkezdhetjük hozzáfűzni a díszítőelemünket:


Végül pedig így fog kinézni:



Szerintem tök jól néz ki a végeredmény, simán hordanám, bár lehet én inkább karkötőt csinálnék, vagy hajpántot, mert nem nagyon hordok nyakláncot. Illetve én nem ilyen kis karikákat használnék, hanem lehet valami mást találnék ki, rengeteg mindent fel lehet használni erre a célra. Az alapötlet mindenesetre szuper, biztosan ki fogom próbálni.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése